Dětská stomatologie

Péče o dětský chrup je stejně důležitá jako péče o zuby v dospělosti, proto nepodceňujte důležitost dětské stomatologie. Naším cílem je budovat vzájemnou důvěru mezi lékařem a dítětem, a to již od raného dětství. Snažíme se dítě zbavit strachu, a to tak, že se snažíme trpělivě vysvětlovat vše v souvislosti s vlastním ošetřením. Přistupujeme k tomu formou nejrůznějších her, které dokážou napomoci k dobré spolupráci.

Průběh první návštěvy u zubního lékaře

První návštěva dítěte v ordinaci je spíše seznamovacího charakteru formou vstupní prohlídky, pokud samozřejmě není nutné provést nějaké ošetření v souvislosti s bolestivým akutním stavem. Dítě si tak může snáze přivyknout na prostředí zubní ordinace a navázat kontakt se svým zubním lékařem. Lékař během návštěvy informuje rodiče o tom, jak správně pečovat o chrup svého potomka, a současně jsou detailně seznámeni s výsledkem ošetření. Pokud je dítě ve věku, kdy už je schopné zvládnout ústní hygienu samostatně, je instruktáž lékařem směřována na dítě samotné.

Instruktáž ústní hygieny

Pamatujte na to, že se mohou kazit i mléčné zuby, hrají v tom roli kromě bakteriálního plaku i cukry. V rámci pravidelných preventivních prohlídek probíhajících dvakrát ročně lze odhalit počínající kazy, popřípadě menší kazy, jejichž odstraněním intenzivním fluoridačním programem, případně odvrtáním, lze předejít komplikacím, kterými mohou být akutní bolestivé vztahy, otoky, ale i v krajním případě extrakce zubů. Samozřejmě se během těchto preventivních prohlídek kontroluje správné prořezávání a postavení zubů a provádí se preventivní pečetění zubů.